SM Teknik Johor Bahru


Assalamualaikum. Anyeong.

Lamanya aku tak update blog lol tahun baru manyak busy ma. lagilah dah masuk form 4 ni u_u cikgu kata 'Maaf, Ini bukan tahun HONEYMOON awak semua okay' but who cares xD aku tetap dengan habitat (?) lol habit lama aku iaitu EVERY YEAR IS HONEYMOON YEAR lol awesome xD homework jangan cakap. hari-hari seguni homework aku bawak balik rumah. tak tipu, serious tak tipu. rasa macam orang kerja kerani pulak. lol takde kene mengena XD dan yang pasti dan semestinya benar, kerja tu semua tak pernah siap muahahaha eh tu tipu. mestilah ada yang siap kan? aku baik B| tapi, tu pun siap salin soalan je. jawapannya tunggu esok pagi dengan harapan ada yang baik hati nak buat amal jariah kasi tiru LOLOLOL xD

Why am I here? okay, actually aku sepatutnya berkaryakan entry ni sebelum 20/1 haritu. oh ya, tu birthdate aku u_u dimana ianya turut menjadi sejarah hitam dalam hidup aku #ayatt XD dan sebenarnya, aku dapat teknik u,u and tarikh pendaftarannya 20 haribulan tu lah. sayangnya, aku tak dapat pergi? why why why? sebab mak aku tak bagi u_u lemme criiiiiiieeeeeessssss


Tipu ah kalau aku cakap aku tak terkilan. ye lah, orang yang tak dapat semua berpusu-pusu nak buat rayuan. nak sangat masuk teknik. tapi aku yang dapat? tak pergi pula. macam menolak rezeki. tapi aku tak nak jugak bantah cakap mak aku. rasa macam aku lebih pentingkan sekolah tu daripada dia. tapi tapi tapi, ni masa depan aku. aku ada hak jugak nak tentukan kan? u_u 

At first memang ah aku menonggeng. menangis tu tak lah. tapi terkilan tu memang tinggi gilaaaa. ye lah, aku dh semangat nak masuk teknik tapi ada yang menghalang. actually, aku nak tunggu result sbp. tapi memandangkan aku tak dapat, sakit menonggeng aku ni makin parah. dekat pertengahan tu aku macam dah tak kisah dah. sebab aku positifkan minda aku. SKOMAS pun okay apa. lagipun ramai geng aku yang stay u_u and aku macam tak sanggup nak tinggalkan librarian ni lagi. but..... bila baru-baru ni, tengok sorang-sorang classmate keluar, tengok diorang sibuk nak buat rayuan, terkilan aku datang balik lol. rasa macam menyesal tak pujuk mak aku betul-betul. and... know what. rasa macam aku dah lepaskan peluang yang besaaaar gilaaaa. ye lah, tak semua dapat masuk sekolah ni kan u_u makin lama aku rasa macam makin terkilan sebab ibu tak bagi. rasa macam tak bebas heol.

Benda dah lepas, tak payah kenang. tapi bila makin aku tak nak kenang, makin dia terkenang-kenang. sometimes, aku rasa macam urgh jugak lah. aku ada jugak meluahkan perasaan kat kawan-kawan yang baik hati mendengar luahan, and depa just like 'mungkin ini yang terbaik untuk kau. your mom knows everything' 'maybe ada yang lebih baik tunggu kau. percayalah' so aku pun... okay okay Insya'Allah. even diorang cakap macamtu, tipu lah kalau aku kata aku still tak terkilan. tapi ye lah... benda dah terjadi. nak putar balik masa pun tak boleh. so, aku redha.

Rasa macam melebih pulak luahan aku ni hahaha k lol. fahamilah keadaan aku u_u sobs bye.

Dah buat rayuan SBP. sebagai pengubat terkilanan XD doakan aku dapat sobs Amin 


No comments: