SBPI SELANDAR, MELAKA.

tetiba sesat byunbaekhyun ._.


Assalamualaikum. Anyeong.

Harini aku update dalam keadaan bercambur baur sikit. lewls.

Semalam bertugas. disebabkan aku puasa, memang macam orang dekat padang pasir je lewls. pukul 2 or 3 like that aku dah kehausan, kelaparan, memang berhalusinasi jo sampai cikgu cakap "kenapa awak buat muka blur mcmtu?" hahaha, mana tak nya. cikgu panggil, aku buat muka blur, innocent. last-last cakap jugak dekat ckgu, "saya puasalah cikgu tsk tsk". tapi bila tengok balik, macam-macam gak aku buat semalam XD al-maklumlah, saya librarian pilihan kahkah. tapi tu ah. buat kerja macam orang tak makan setahun. memang dah cas down time tu XD

So, after 5 PM, macam biasa duty habis. call ah ibu. ingatkan nak cakap yang eden balik jalan kaki. Kak Wajihah ah ni ajak jalan kaki. dah ah aku puasa. boleh pulak dia ajak XD aku pun ape. on je ah. lagipun malas nak tunggu bas petang yang tepu mcm... ergh, sardin (?) lebih daripada itu u_u but! rezeki orang puasa, "ayah kata ayah nak amik akak," XD memang aku melompat gila time tu. rasa heaven gila sebab tak payah balik jalan kaki XD itu je pun agagaga. 

"Akak, akak dapat kak sekolah tu,"

Time tu aku rasa macam.... "sekolah? sekolah apa?" sekilas je lah. then baru aku teringat yang semalam result second intake SBP keluar. seriously, aku tak tahu nak bagi reaction apa time tu. "haa? yeke?" inilah reaction orang yang.. speechless gila tahap gaban. sebab dikala aku nak melupakan niat masuk sbp, akibat menonggeng tak dapat first intake, tetiba pulak dia datang u_u dan dikala aku nak berjinak-jinak dengan account, dia datang. tapi nak buat macam mana. maybe rezeki, right? XD "nanti akak balik, akak check lah," time dengar suara ibu tu, memang terharu gila. but at the same time, aku tak berapa nak percaya. manalah tahu en KPM salah bagi mesej ke lewls. so, masa tunggu ayah amik tu, memang aku istiqamah habis XD ye ah, dah ah duduk sengsorang dekat depan sekolah. angin pun sayup-sayup memang feel habis XD aku teringat je. kalau aku pergi sana, boleh ke aku  nak adapt everything. and macam mana pulak dengan yang kat sini? boleh ke aku tinggalkan depa? especially family. dengan angin sepoi-sepoi, matahari yang memancar terus ke aku, memang feeling gila ah dey aku kata XD nasib aku tak menangeh je kat depan sekolah tu ; n ;

Setelah hampir sejam tunggu ayah, (time ni memang aku tepu gila. dah ah aku nervous gila nak check sbp. ayah boleh lambat pulak pfft) aku balik. dalam kereta tu memang excited ah gila tak excited. dalam masa yang sama sedih jugak. terbeban lah hati ni nak pergi, nak tinggalkan everything. dilema gila. bukan delima okay lewls. sampai rumah aku terus on laptop. memang excited gila time tu. tak terkata ah XD

Then....



SERIOUSLY AKU TAK TAHU NAK BAGI REACTION APA. MEMANG TERKEJUT GILA NAK MATI OKAY TAK TIPU. Lewls caps. aku bukan apa. tbh, aku ingatkan aku dapat SAMURA. memang masa tengah muhasabah diri dekat sekolah tadi tu aku dah terbayang duduk satu dorm dengan lia, riadah dengan kak arifah. tapi bila aku check...

Serious?

Yeke?

Eh?

Kalau dekat okaylah jugak en. macam SMSJB ke, SMSSI ke, tapi ni... MELAKA. oi mak ._. jauh bebenor. kalau Melaka yang dekat-dekat dengan Johor ni tak apa jugak ah kan. ni nun jauh kat hujung Melaka sana. memang time tu perasaan aku bercampur baur sekali aduk all in one lewls. aku bagitahu ayah, ayah sendiri terkejut. disebabkan time tu ibu kerja, aku dengan excited call ibu. and yeah, kenyataan aku tak meleset. ibu pun terkejut. ye ah u_u bukan dekat woih. even adalah dalam 3 jam je en, memandangkan Melaka tak besar mana lewls, aku takut ayah tak boleh amik bila pulang bermalam jo ; u ; serious macam-macam yang aku fikir.

Lagi satu, sekolah ni macam... hmm sekolah semua form. kalau macam SAMURA tuh, upper form je. sebab tu aku mohon sana. maksud aku kat sini, pepaham je lah en perasaan aku bila nak hadap oldbie form 4, yang memang dari form 1 sekolah situ. dah ah second intake. memang rasa diri ni rendah sangat je u_u and aku takut kalau, result aku jauuuuhh dengan oldbie form 4 tersebut ; n ; ......bila budak sekolah biasa berangan nak masuk sbp ; ; and about friends, maybe hal tu aku boleh lagi? ye lah, kalau aku tak friendly, tak kan aku nak duduk sengsorang everytime? nampak tak perasaan kepinggiran kepulauan di situ? so, kalau bukan aku, siapa lah lagi u_u preparations too. bagi aku, leceh sangat. macam malas pun ada lewls. tapi peluang dah ada depan mata, kan? Allah dah bagi, takkan nak tolak? lagipun memang niat aku nak belajar kat sana. so... hmm. yeah. masa aku search pasal sekolah ni, baru aku tahu yang sekolah ni ialah salah satu daripada sekolah baru lah jugak. so... mestilah sekolah cantik kan? ; n ; tak silap aku, tahun sekolah ni mula beroperasi sama dengan SKOMAS. oh my, SKOMAAAAAS ; ; ; ;

Tbvhh, from my deep of heart, aku tak rela lagi nak tinggalkan everything yang aku dah buat dekat SKOMAS. pengakap laut, akaun yang selama ni aku benci lewls, librarian thingy and the most important, kawan-kawan. tadi pun aku nak bagitahu depa macam berat hati. last-last bagitahu jugak. memang betul tanggapan aku u_u masing-masing tak rela aku pergi. dari situ aku nampak yang korang memang sayang aku. sorrylah ; ; aku terpaksa ; ; nanti sesekali aku balik, kita hangout sama-sama okay, sayang? ; n ; and rehat, boleh pulak terserempak dengan pengetua. macam dah rela nak aku berambus je sekolah ni? ekekeke sedih lah jugak. Mira yang selama ni aku tak pernah tengok dia menangeh. tetiba tadi mata dia merah u,u jadi bersalah aku. yelah, dari awal tahun, dia lah yang sanggup duduk sebelah aku. banyak berkorban budak nih XD "Kenapa kau nangis? alah janganlah buat aku bersalah," "Yelah... nanti tak ada orang ajar aku kimia lagi dah," serious nak tergelak dengar ayat Mira. aku bukan pandai pun kimia tuh XD alah baru belajar memang ah aku ingat. dah lama-lama terus blank ayee XDD

"Kalau ibu ayah tak ada duit, tak payahlah pergi,"

"Takyah pergi?"

"A'ah. habistu tak ada duit. takpelah,"

"Akak nak tak?"

"Hmm. nak,"

"Takpelah. terpaksalah ayah pinjam,"

Time ni, memang aku nak nangis. macam apa yang aku nak ni, membebankan ibu ayah aku. memang aku terharu gila ; ; speechless gila. and lain-lain gila. and masa aku nak bagi surat-surat yang aku dah print kat ayah, ayah macam nak tak nak je baca. ibu pulak yang excited. sebelum ni, sebaliknya. ayah yang beria-ia suruh terima teknik. tup tup dia pula. hmm.



Status ibu dekat fb u_u macam tak merelakan pula aku pergi. makin bertambah beban aku nak pergi. memang dilema gila nak pergi ke tak. kalau tak pergi, nampak macam aku menolak rezeki. even tak dapat sekolah yang aku nak, maybe rezeki aku menanti dekat SISME? ; ; eh itu ke singkatan dia XD so... apa-apap pun keputusan, aku tahu Allah tahu yang terbaik untuk aku. Insya'Allah.

SISME, mu tunggu aku datang (?)

okay lame.

Lewls xD

1 comment:

Aamirah Amran said...

Hoya . Micyu xD T.T xD